馃 Jak Budowa膰 System Sugestii: Tworzenie przewagi konkurencyjnej w oparciu o zasady Lean
Czy wiesz, 偶e:
Artyku艂 opowiada o transformacyjnej podr贸偶y polskiego oddzia艂u Capgemini, kt贸ry przyj膮艂 zasady Lean w celu zwi臋kszenia konkurencyjno艣ci w bran偶y outsourcingu us艂ug IT. Przedstawiona historia rozpoczyna si臋 w 2009 roku, kiedy to Capgemini Polska nawi膮za艂o wsp贸艂prac臋 ze Stephenem Parry, ekspertem w dziedzinie Lean, aby poprawi膰 funkcjonowanie us艂ug jednego z klient贸w.
Wdro偶enie Lean przyj臋艂o dwie formy: lokalne podej艣cie bottom-up, anga偶uj膮ce pracownik贸w na najni偶szym szczeblu, oraz globalne podej艣cie top-down, kt贸re mia艂o swoje umocowanie w strukturach firmy. Ta dwutorowa strategia, cho膰 pocz膮tkowo obiecuj膮ca, ujawni艂a r贸偶nice w podej艣ciu do transformacji.
Polski oddzia艂 Capgemini, w ramach projektu DNA (Drive New Approach), skupi艂 si臋 na edukacji i motywowaniu pracownik贸w do zmiany sposobu pracy i my艣lenia o us艂ugach IT. Celem by艂o zidentyfikowanie warto艣ci z punktu widzenia klient贸w oraz propagowanie zasad Lean w codziennych operacjach. Pocz膮tkowe sukcesy napotka艂y jednak na op贸r mened偶er贸w 艣redniego szczebla, co skomplikowa艂o pe艂ne wdro偶enie Lean.
Pomimo tych wyzwa艅, Capgemini kontynuowa艂o swoj膮 podr贸偶, 艂膮cz膮c lokalne i globalne podej艣cia, co ostatecznie doprowadzi艂o do stworzenia Intelligent Service Centre (ISC). ISC to nowatorska us艂uga, kt贸ra redefiniuje tradycyjne funkcje wsparcia IT, k艂ad膮c nacisk na proaktywne doradztwo i zwi臋kszanie efektywno艣ci biznesu klient贸w.
W artykule przedstawiono pi臋膰 zasad Lean zastosowanych w ISC: okre艣lenie warto艣ci z punktu widzenia klienta, mapowanie strumienia warto艣ci, stworzenie nieprzerwanego strumienia warto艣ci, zapewnienie dost臋pno艣ci us艂ug wsparcia IT na 偶膮danie oraz ci膮g艂e doskonalenie proces贸w. Capgemini u偶ywa narz臋dzi takich jak zarz膮dzanie wizualne, analiza A3 i metody statystyczne, aby identyfikowa膰 i eliminowa膰 straty oraz dostarcza膰 realn膮 warto艣膰 dla klient贸w.
W efekcie dzia艂a艅 Capgemini, Intelligent Service Centre przyczynia si臋 do zmniejszenia strat w biznesie, skr贸cenia czasu dostarczania warto艣ci i poprawy og贸lnej efektywno艣ci IT. Artyku艂 podkre艣la, jak integracja Lean w DNA organizacji prowadzi do ci膮g艂ego doskonalenia us艂ug i lepszego dostosowania do dynamicznych potrzeb rynku.
Autorzy artyku艂u pokazuj膮, jak przemy艣lane zastosowanie zasad Lean mo偶e przekszta艂ci膰 organizacj臋 us艂ugow膮, przynosz膮c korzy艣ci zar贸wno klientom, jak i samej firmie. Capgemini stanowi przyk艂ad, jak podej艣cie Lean w po艂膮czeniu z nowoczesnymi technologiami mo偶e sta膰 si臋 fundamentem konkurencyjnej przewagi w globalnej bran偶y us艂ug IT.
Zagadnienia: